Header image
Card image cap 06 Oct

Introboulder weekend Avalonia

Afgelopen weekend, 28 en 29 september, begon het eerste introweekend van de ESAC al op de vroege ochtend. Met een wekker die afging om 6 uur begonnen de verse, nieuwe leden van de Eindhovense klimvereniging aan hun dag vol avontuur. Toen om half 8 iedereen, nou bijna iedereen dan, gearriveerd was bij het ESSC begon het inpakken van de auto’s. Het paste allemaal gelukkig, maar lekker krap was het wel om te zitten naast een crashmat met twee tassen en een taart op schoot. Rond een uur of 10 waren we op de bestemming aangekomen in Avalonia in Duitsland. Beladen met alle noodzakelijke spullen liepen we het klimgebied binnen. Toen we aankwamen bij de eerste rotspartij stonden we al zowat te springen om te mogen beginnen. Na nog geen uur klimmen waren de eerste onderarmen al verzuurd, maar we bleven stug doorgaan. De rotspartijen waren uitdagend, maar iedereen heeft toch zo zijn eigen overwinningen binnengesleept. De routes qua moeilijkheid liepen uiteen van ‘goed te doen’ naar ‘ik ga het niet eens proberen’. Het hoogtepunt van zaterdag was het ontmoeten van de enige echte Daniel Pohl, de oprichter van het klimgebied.

Rond een uur of 5 vertrokken we naar de camping na een intensieve dag boulderen. De tenten werden in de regen opgezet terwijl de rest aan het avondeten begon. Toen alles klaar was hebben we gezellig met zijn allen gegeten van de overheerlijke pasta (helaas wel zonder zout, maar gelukkig hadden we genoeg zoute pinda’s). De avond werd ingeluid en aangezien het nog steeds niet echt lekker weer was verdwenen een hoop de grote tipi in. Na wat geklets en leuke spelletjes, kregen we opeens een leuk idee. Niet veel verderop stond namelijk een partytent met gezellige, feestvierende, Duitse camping-gangers. We konden het natuurlijk niet laten om daar even een bezoekje te brengen. Rond een uur of 12 sloten we de avond met een paar mensen af na een leuk feestje gevierd te hebben op de camping.

De volgende ochtend begon alweer vroeg en gelukkig droog met een heerlijk eitje als ontbijt. We braken de tenten weer af en vertrokken gauw terug naar het klimgebied voor dag twee. Het weer zat ons mee, aangezien er de dag ervoor nog regen was voorspelt. Deze zou ons zeker nog verwelkomen, maar gelukkig later op de dag dan gepland. We bezochten een ander deel van het gebied dan de dag ervoor en begonnen weer met boulderen. Natuurlijk ging het wel iets minder gemakkelijk dan zaterdag, aangezien er al wat spierpijn bij kwam kijken. Rond een uur of 2 begon het helaas toch te regenen, maar als geluk bij ongeluk waren we zojuist aan het klimmen bij een grot. De rest van de middag hebben we ons vermaakt door met z’n allen te schuilen in de grot en spelletjes te spelen. Toen het laat genoeg was vertrokken we naar de pizzeria waar we onze laatste avondmaal zouden eten. Rond een uur of 8 waren we weer terug bij het SSC in Eindhoven na een geweldig, intensief en gezellig weekend!